BEZOEK UIT NEDERLAND - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Britt Heemskerk - WaarBenJij.nu BEZOEK UIT NEDERLAND - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Britt Heemskerk - WaarBenJij.nu

BEZOEK UIT NEDERLAND

Blijf op de hoogte en volg Britt

13 Juli 2016 | Hong Kong, Hong Kong

Het is alweer een tijdje geleden dat ik een update heb gegeven, dus ik dacht ik laat weer eens wat van me horen. Er is best een hoop gebeurd de laatste weken. Papa en Marianne zijn namelijk op bezoek geweest en dat was een ontzettend leuke tijd. We hebben alleen maar leuke dingen gedaan. Ik heb hen opgehaald van het vliegveld. Het is wel grappig, ik voel me eigenlijk een soort gids, omdat ik de meeste plekken en straten inmiddels uit m’n hoofd weet.

We zijn onder andere naar The Peak geweest; een uitzichtpunt over de stad. Dit was echt super mooi. We gingen omhoog met The Peak Tram; een oude tram die de berg op gaat. Dat was heel gaaf, omdat je heel steil omhoog gaat. Eenmaal boven was het uitzicht echt prachtig.

Ook zijn we naar de Tian Tan Buddha geweest. Dit is een mega groot Buddha beeld op Lantau Island. Je moet daarvoor met de Ngong Ping Cable Car de berg op. Deze kabelbaan is maar liefst 5,7km lang en ik vond het nogal eng. Ik heb geen hoogtevrees, maar je zou het zomaar krijgen hiervan. De afstanden tussen de palen waren heel lang en op een gegeven moment ging het regenen en waaien. Maar goed, het was het zeker waard, want de Buddha was erg indrukwekkend. Hij is 34m hoog en je kan hem al van ver zien. Hij staat midden in de bergen, dus je bent echt even helemaal van de drukke stad verwijderd. In het kleine stadje bij de Buddha waren ook een aantal tempels. Ik vond de tempel met de 10.000 gouden Buddha’s het mooist.

We hebben nog veel meer dingen gedaan natuurlijk; Stanley, Aberdeen, Wong Tai Sin, Temple Street, etc. Eigenlijk hebben we heel Hong Kong gezien in 1 week hahaha. Gelukkig kon ik op stage mijn weekenden van juni verplaatsen naar later en de weekenden van juli verplaatsen naar voren, waardoor ik bijna de hele week vrij was.

Het is natuurlijk jammer dat ze ook weer weg moeten, maar ik heb wel het gevoel dat ik er even weer tegenaan kan hierdoor :)
Uiteindelijk is het toch altijd fijn dat je even flink kan lachen om dingen en dat je dingen kan delen met bekenden. En het is natuurlijk fijn dat ze nu met eigen ogen gezien hebben hoe gek die chinezen zijn, en dat ik het niet allemaal verzin hahaha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hong Kong, Hong Kong

Hong Kong

Hong Kong

Recente Reisverslagen:

21 Augustus 2016

TERUG IN NL

11 Augustus 2016

SHENZHEN

03 Augustus 2016

TYPHOON IN HONG KONG

13 Juli 2016

BEZOEK UIT NEDERLAND

09 Juni 2016

NIEUWE BUREN
Britt

Actief sinds 28 April 2016
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 9010

Voorgaande reizen:

12 Mei 2016 - 15 Augustus 2016

Hong Kong

23 Maart 2015 - 01 April 2015

Tokyo, Japan

24 Maart 2015 - 25 Maart 2015

Dubai

02 Mei 2014 - 09 Juni 2014

Seoul, Zuid-Korea

Landen bezocht: