ARRIVED IN HONG KONG! - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Britt Heemskerk - WaarBenJij.nu ARRIVED IN HONG KONG! - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Britt Heemskerk - WaarBenJij.nu

ARRIVED IN HONG KONG!

Blijf op de hoogte en volg Britt

13 Mei 2016 | Hong Kong, Hong Kong

Gistermiddag vloog ik vanaf Amsterdam naar Londen. De vlucht had iets vertraging, waardoor we later op Heathrow aankwamen. Maar gelukkig ging de security heel snel en konden we gelijk door naar de gate. Het boarden was al wel begonnen, dus we waren precies op tijd. De vlucht van Londen naar Hong Kong duurde erg lang. Dat wist ik van te voren ook al wel, maar ik had wel verwacht dat ik kon slapen. Helaas heb ik tijdens de vlucht van 12 uur bij elkaar ongeveer een uur geslapen. Het kwam mede door een klein kind dat (bijna) de hele vlucht heeft lopen janken.

Eenmaal aangekomen in Hong Kong, moet je natuurlijk langs ‘immigration’. Dit was wel even spannend, omdat het visum nog niet helemaal geregeld is. Maar de man achter de balie heeft niet gekeken naar het retourticket, dus ik mag voorlopig in ieder geval blijven tot 11 augustus.

Een eindje verderop was de ‘baggage reclaim’. Ik zag m’n koffer gelukkig al gauw voorbij komen. Toen een taxi gezocht. Nou dat was de eerste en de laatste keer dat ik een taxi neem in Hong Kong. Wat een mongool zeg. Het is sowieso al even wennen dat ze hier links rijden, maar de chaos op de weg is ook niet te zuinig. Jemig hee. De koffers pasten eigenlijk niet in de kofferbak, dus die ging maar half dicht waarna de taxichauffeur het met een touwtje vastmaakte. Ach ja, het kan allemaal. Het is eigenlijk niet uit te leggen hoe die man reed, maar het gaspedaal had ie gevonden in ieder geval.

De warmte hier is geen geintje. Telkens als je naar buiten loopt, krijg je een warme walm over je heen. Maar ja, daar wen ik vast wel aan.

De slaapplek ziet er goed uit, ik slaap met 3 anderen op een kamer maar we hebben allemaal ons eigen hoekje. De meisjes die er nu zijn, zijn alle drie Frans.

Bij de receptie waren ze heel aardig. Aan het visum wordt nog gewerkt, maar dat schijnt allemaal goed te komen.

Zondag is m’n eerste werkdag, om 8.00u moet ik beginnen. Nu eerst maar eens lekker slapen.

• 13 Mei 2016 - 20:28

Jos Heemskerk:

Haai die Britt, het gaat beginnen. Lekker genieten en de volgende keer gewoon de metro nemen. Wel zo veilig. Zet 'm op en tot latersssss..... Paps

• 13 Mei 2016 - 21:46

René:

Kijk. Da's nou leuk. Een heuse waarbenjijnu-pagina van jou!
    Kunnen we je belevenissen af en toe checken..
    Have a nice day!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley