MACAU - Reisverslag uit Macau, Macau van Britt Heemskerk - WaarBenJij.nu MACAU - Reisverslag uit Macau, Macau van Britt Heemskerk - WaarBenJij.nu

MACAU

Blijf op de hoogte en volg Britt

21 Mei 2016 | Macau, Macau

Vandaag ben ik naar Macau geweest. Als je stage wil lopen in Hong Kong, moet je een visum aanvragen. Gelukkig heeft het hotel waarvoor ik werk dat voor mij gedaan, dat scheelt een hoop. Ik hoefde alleen maar het papierwerk te regelen. Gisteren kon ik mijn visum ophalen bij de receptie in het hotel waar ik slaap. Om het visum te activeren moet je het land opnieuw binnenkomen. Dus ik moest even uit Hong Kong. Bij de receptie zeiden ze dat het het makkelijkst zou zijn om even naar Macau te gaan. En dit had ik ook al van andere mensen gehoord hier. Dus vanochtend ging ik naar de China Ferry Terminal in Tsim Sha Tsui.

Ik had het me wel heel anders voorgesteld. Ik dacht dat het net zoiets zou zijn als de boot naar Ameland of Terschelling. Maar nee, dat was het dus niet. Het is natuurlijk ook wel logisch, omdat je naar een ander land toe gaat, maar ik had me er niet echt op voorbereid. Het ging net als op een vliegveld. Ik moest door de paspoortcontrole en door de douane. Daarna kon ik doorlopen naar “GATE 11”. Het was ook supergroot, dat was niet te zien aan de buitenkant.

De boottocht duurde ongeveer een uurtje. De zee was vrij wild, dus we moesten onze stoelriemen omhouden. Soort turbulentie, maar dan op zee hahaha :)
Eenmaal in Macau moest ik naar immigratie om een ‘entry permit’ te krijgen. Ook al is het maar voor 1 dag.

Wat me op viel is dat alles ook in het Portugees stond op de borden. Macau was een Portugese kolonie en daarom is Portugees nog steeds een officiële landstaal. Het is dus niet raar, maar ik vind het wel apart om het hier te lezen en te horen. Het past niet bij China haha.

Er gingen gratis shuttle busjes naar “The Venetian Hotel Macau”. Dit was erg leuk om te zien. Ze hebben Venetië helemaal nagebouwd. Het is gebaseerd op Las Vegas. Er waren ontzettend veel winkels en een enorm casino; maar liefst 15.000m2! Er zijn 800 speeltafels en 3.400 gokautomaten. Echt onvoorstelbaar. En druk ook, iedereen wou een gokje wagen. Ik was verbaasd dat ik er in mocht trouwens, want het is 21+. Ze vroegen iedereen om een id-kaart, maar ik kon gewoon doorlopen. Foto’s maken mocht niet, maar toen ze me dat vertelden, had ik ze al ;)

In de zelfde straat (Cotai Strip) zijn ze ook “The Parisian” aan het bouwen. De Eiffeltoren kon je van een afstand al zien. Hij is half zo groot als het origineel, maar alsnog heel groot dus.

Aan het einde van de dag ging ik weer terug naar de Ferry Terminal. Het was ontzettend warm vandaag. Het schijnt rond de 29 graden te zijn geweest, maar het voelde als 39. Het regende ook af en toe, maar dat verandert niets aan de temperatuur.

Toen ik weer in Hong Kong aankwam, moest ik natuurlijk mijn visum laten activeren. Ik ging door immigratie en het verliep zonder problemen gelukkig. Hij is bestempeld en dus geldig vanaf vandaag. Vanaf nu ben ik dus legaal aan het werk hier.

Het ging wel raar toen ik uit de Ferry Terminal kwam. Ik wilde naar huis gaan, dus ik liep de straat op om richting metro te gaan. Maar toen keek ik om me heen en dacht ik: waar in vredesnaam ben ik? Heb ik weer.
Ik mag toch aannemen wanneer je een retourtje koopt voor een reis, dat ze je op dezelfde plek afzetten als waar je ingestapt bent? Niet dus. De ferry is op de terugreis aan wal gekomen op Hong Kong eiland. Terwijl we vanaf Kowloon vertrokken! Raar. Maar ja, toen moest ik dus eerst nog een extra stuk met de metro. Alsof m’n voeten nog niet moe genoeg waren.

Nu ben ik gelukkig weer terug op m’n kamer. Morgen ben ik nog een dag vrij, maar dan heb ik niks gepland. Ja uitrusten. Dat ga ik doen.

• 21 Mei 2016 - 18:53

Marianne:

leuk om te lezen! Heb net de foto's op Facebook gezien en t ziet er hartstikke mooi uit. Maar een goed plan om even lekker uit te rusten. Morgen gewoon even ergens lekker eten ofzo ( geen

• 21 Mei 2016 - 18:56

Marianne:

• 21 Mei 2016 - 18:58

Marianne :

Ik probeer nog een keertje mn bericht af te maken. ( geen oren van t een of ander beest deze keer :-)

• 21 Mei 2016 - 19:00

Jos Heemskerk:

Haai die Britt, nou, nou, wat een toestand weer. In ieder geval is de immigratie goed verlopen. Zo te zien is Macau bezig aan een tweede "strip" te bouwen. Wel geinig om te zien. Rust morgen maar lekker uit, je hebt tenslotte tijd zat om Hong Kong te verkennen. Tot laters en dikke kus van Paps.

• 22 Mei 2016 - 15:23

Patries:

Leuk verhaal, Britt! We blijven goed op de hoogte van jouw Hongkong-experience. En als het niet helemaal gaat zoals gepland, wordt het verhaal alleen maar leuker. Voor jou soms lastig maar voor ons smullen. Dikke kus van mij.