UPDATE NA DE 2E WEEK - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Britt Heemskerk - WaarBenJij.nu UPDATE NA DE 2E WEEK - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Britt Heemskerk - WaarBenJij.nu

UPDATE NA DE 2E WEEK

29 Mei 2016 | Hong Kong, Hong Kong

Zo, de tweede werkweek zit er ook weer op. Deze week had ik 2 dagdiensten en 3 avonddiensten. De avonddiensten (15:00-23:30) gaan veel sneller voor mijn gevoel. De werkzaamheden vind ik ook leuker bij die shift. Eerst zijn er de late check outs en daarna heel veel check ins. De normale check out is tot 12:00u, en dan komt ook iedereen om 11:55. Dan heb je dus de hele ochtend geen reet te doen en dan ineens is het chaos. Ge-wel-dig. Maar de check in is vanaf 14:00, dus dan komen de mensen heel verspreid qua tijd. Dat vind ik dus veel prettiger. Bij de avondshift moet je ook een ‘pick up report’ maken. Hier moet je allemaal cijfertjes invoeren in een excel-bestand over de ‘availability’ en de ‘occupancy’. Ik ben geen ster in het werken met excel (al beweert mijn cv van wel), maar dit lukt me nog wel. Het is een tijdrovend werkje, dus dan ben je zo een paar uur verder. Ook omdat je af en toe gestoord wordt door telefoontjes, check ins en andere dingen.

Het nadeel van de avondshift is dat je ’s avonds nog weer terug moet. De shift eindigt om 23:30 en het laatste shuttlebusje naar mijn slaapplek gaat om 23:42. Die haal ik dus niet, omdat ik ook nog 15 min moet lopen en 20 met de metro moet om bij het shuttlebusje te komen. Deze week had ik geluk dat ik eerder weg mocht, omdat we alles op tijd hadden afgerond en omdat we met z’n tweeën waren. Maar de volgende keer moet ik met de openbare bussen of met de taxi.

's Avonds komen ook de insecten tevoorschijn op straat. Er lopen toch vieze kakkerlakken rond, goeiedag hee. En groot ook! Jezus.
Ik ben heel bang dat ik er op een ga staan en dat je dan dat gekraak hoor, gadverdamme.

Als ik avonddienst hebt, maak ik niet veel van de dag mee. Ik slaap tot ongeveer 13:00 en als ik dan ’s nachts thuis kom, kan ik niet meer iets gaan doen ofzo.
Dat ik tot 13:00 slaap, betekent trouwens niet dat ik “uitslaap”, want ik ga rond 4:00/4:30 naar bed. Het is wel gek om om 1:00 nog een keer te gaan eten, maar ook wel weer grappig.

Ik moest ook verhuizen naar een andere kamer. De meisjes van de kamer waarin ik eerst zat, zijn weg. Waarschijnlijk moest ik daarom ook weg, zodat ze de kamer weer voor anderen kunnen gebruiken. Gister ochtend heb ik al m’n spullen dus weer in moeten pakken om ze vervolgens een paar deuren verder weer uit te stallen. (Ik ben van kamer 202 naar 208 gegaan haha) Ik heb op dit moment 1 kamergenote, ze komt uit Korea. Als het goed is komt er nog iemand bij. Ik ben benieuwd.

Het was gister echt schijtweer. De hele dag regen, en niet een klein beetje. Ik heb het zelden zo hard naar beneden zien komen. En we zijn toch wel wat gewend in Nederland. Je zag gewoon helemaal niks meer op straat en wegen stonden blank. Ik ben dus maar wezen shoppen in een winkelcentrum in Kwai Fong. Het was echt super groot daar, ik heb nog lang niet alles gezien. Maar het is maar 3 haltes met de metro, dus ik ga er zeker nog een keer heen.

Ik vind de Chinezen/HongKongnezen (?) niet zo’n aangenaam volk. Ze hebben niet echt een geweldige ‘attitude’ zeg maar. Iedereen zegt dat ze op het eerste ogenblik arrogant lijken, maar na een tijdje wel heel aardig blijken te zijn. Maar ja, daar heb je natuurlijk niet zo veel aan als je iemand maar 1x ziet.

Vandaag ben ik naar Tsuen Wan geweest, heel dichtbij vanaf hier. Het weer was beter dan gister. Droog in ieder geval. Maar het was wel heel benauwd. Mn telefoon gaf als gevoelstemperatuur 43 graden aan. Aan het einde van de dag ben ik nog even over de markt geweest om wat fruit te kopen. Ze hebben heel veel fruitsoorten die ik niet ken, ziet er wel exotisch uit. Ik ben toch maar voor een veilige meloen gegaan.

Nou, de komende 6 dagen weer stage, als ik leuke dingen heb meegemaakt, zal ik weer een update geven. Bedankt voor het lezen, doei!!

• 30 Mei 2016 - 19:42

Jos Heemskerk:

Hallo Hong Kong, hier Groningen.
    Week 2 weer achter de rug. Ja, het is een verandering van leven, die avonddiensten, maar gelukkig ga je volgens je rooster, wel weer een leuke periode tegemoet. Een paar dagen werken, een paar dagen vrij. Leuk een kamergenoot uit Korea, kun je je taal een beetje bijhouden...hihi. Ik zal je wat uitleg geven van de vele soorten Chinees fruit die te koop is op de markt...doe ik in een Excel-bestandje...hahaha. Nee hoor, koop gewoon wat je lekker vind, voor je weet, zit je hele dagen op de wc. Bedankt voor je verslag en we gaan binnenkort wel weer even face-timen. Werk ze deze week en tot laterssss. Dikke kus, Paps. XXXX